Monumentendag 2020

Op zondag 13 september a.s. van 11.00-17.00uur is er weer de landelijke monumentendag, dit jaar met het thema ‘Leermonument’. De stichting 'Vrienden van de Urbanuskerk’, zij organiseren jaarlijks dit evenement voor onze kerk, is hier enthousiast mee aan de slag gegaan. Niet eenvoudig, gezien de beperkingen die er zijn als gevolg van de maatregelen tegen het Corona-virus. Maar wat een leuk, inspirerend en vernieuwend programma hebben ze in elkaar gezet! Met behulp van zogenaamde QR-codes, af te spelen op elke smartphone en daarmee helemaal van deze tijd, wordt er allerlei nieuwe informatie op een deskundige en onderhoudende wijze aan u voorgedragen. Voor zowel jong als oud(er)! Ook de diverse media hebben dit reeds uitgebreid opgepikt, zoals u wellicht heeft gelezen in de lokale krantjes. Voor een klein voorproefje kunt u met uw camera van uw mobiele telefoon op onderstaande QR-code richten en laat u daarna verrassen:

-----------------

Mocht u na de ronde door de kerk honger en dorst hebben gekregen? Prima, ook daar is aan gedacht. Saartje en haar team staan voor u klaar om u tegen een kleine vergoeding te verwennen met allerlei lekkers. Volgens traditie is er ook altijd torenklimmen. Echter, gezien de onmogelijkheid om een veilige 1,5m afstand van elkaar te bewaren tijdens de tocht naar boven, is besloten dit onderdeel te schrappen. Voor meer informatie over deze dag verwijzen we u verder naar de wegsite van de Vrienden: www.vriendenurbanuskerknes.nl
We wensen u een leerzame en leuke dag toe.